Finansieringsplan vid försäljning av tobak
Kommunen utreder bland annat den ekonomiska lämpligheten vid en ansökan om tillstånd för att sälja tobaksvaror. Då kan en av de detaljer som kommunen tittar på vara hur inköpet av verksamheten finansierats. Kommunen har rätt att begära in en finansieringsplan, som bör kunna styrkas med handlingar. Det kan vara till exempel lånehandlingar, revers, kontoutdrag och avtal. Kommunen kan även begära att samtliga inlämnade handlingar måste vara underskrivna och daterade av berörda parter.
Vi kan till exempel begära in uppgifter om:
- varifrån pengarna/kapitalet kommer
- att utbetalning av ett lån har skett till ditt konto.
Läs mer:
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- E-postadress
- Personnummer
- Telefonnummer
- Mobilnummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- En arbetsuppgift i samband med myndighetsutövning ska kunna utföras
Lagringstid
- 5 år efter avslutat ärende
Läs mer om behandling av personuppgifter under Personuppgifter i menyn ovan.
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringOm du har synpunkter på hanteringen av personuppgifter i e-tjänsten kan du kontakta Integritetsskyddsmyndigheten, som är tillsynsmyndighet. Besök Integritetsskyddsmyndighetens hemsida för mer information om hur du lämnar klagomål. Du kan också höra av dig till Motala kommuns dataskyddsombud på dso.motalakommun@insatt.com.
Dina rättigheter - Integritetsskyddsmyndigheten
Personuppgiftsansvarig
Socialnämnden
socialnamnden@motala.se
Servicecenter
motala.kommun@motala.se
0141-22 50 00