Synpunkter och felanmälan
Här kan du lämna förslag eller klagomål, ge beröm, felanmäla eller ställa frågor. Du använder dig av vårt system för hantering av synpunkter och kan få svar via e-post eller sms.
Akut felanmälan
Om du upptäcker ett akut fel som behöver åtgärdas omgående, exempelvis en vattenläcka, stopp i avloppet eller en farlig trafikmiljö, kan du på vardagar 8.00-16.00 kontakta kommunens servicecenter:
Telefon: 0141-22 50 00
Utanför dessa tider kan du kontakta SOS Alarm:
Telefon: 011-14 96 40
Läs mer:
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- E-postadress
- Telefonnummer
- Mobilnummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- En arbetsuppgift i samband med myndighetsutövning ska kunna utföras
Lagringstid
- Enligt arkivlagstiftning
Övriga upplysningar
Som registrerade har du rätt till följande rättigheter enligt dataskyddsförordningen (GDPR).
- Rätt till information (registerutdrag)
- Rätt till rättelse
- Rätt till radering
- Rätt till begränsning av behandling
- Rätt att göra invändningar
- Rätt till dataportabilitet.
Du kan läsa mer på kommunens webbplats eller hos Integritetsskyddsmyndigheten.
Personuppgifter (GDPR) - Motala kommun
Dina rättigheter - Integritetsskyddsmyndigheten
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringOm du har synpunkter på hanteringen av personuppgifter i e-tjänsten kan du kontakta Integritetsskyddsmyndigheten, som är tillsynsmyndighet. Besök Integritetsskyddsmyndighetens hemsida för mer information om hur du lämnar klagomål. Du kan också höra av dig till Motala kommuns dataskyddsombud på dso.motalakommun@insatt.com.
Personuppgiftsansvarig
Kommunstyrelsen
KS_KF@motala.se
Servicecenter
motala.kommun@motala.se
0141- 22 50 00