Synpunkter och felanmälan
Här kan du lämna förslag eller klagomål, ge beröm, felanmäla eller ställa frågor. Du använder dig av vårt system för hantering av synpunkter och kan få svar via e-post eller sms.
Akut felanmälan
Om du upptäcker ett akut fel som behöver åtgärdas omgående, exempelvis en vattenläcka, stopp i avloppet eller en farlig trafikmiljö, kan du på vardagar 8.00-16.00 kontakta kommunens servicecenter:
Telefon: 0141-22 50 00
Utanför dessa tider kan du kontakta SOS Alarm:
Telefon: 011-14 96 40
Läs mer:
Behandling av personuppgifter
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- E-postadress
- Telefonnummer
- Mobilnummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- En arbetsuppgift i samband med myndighetsutövning ska kunna utföras
Lagringstid
- För evigt
Läs mer om behandling av personuppgifter under Personuppgifter i menyn ovan.
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringKlagomål rörande personuppgiftshanteringen i tjänsten kan lämnas till tillsynsmyndigheten, Integritetsskyddsmyndighetenen. Besök Integritetsskyddsmyndighetenens hemsida (https://www.imy.se/privatperson/dataskydd/dina-rattigheter/) för mer information om hur du lämnar klagomål.
Personuppgiftsansvarig
Kommunstyrelsen
dataskyddsombud@motala.se
Frågor om e-tjänsten
Servicecenter
motala.kommun@motala.se
0141- 22 50 00