Synpunkter och felanmälan
Här kan du lämna förslag eller klagomål, ge beröm, felanmäla eller ställa frågor. Du använder dig av vårt system för hantering av synpunkter och kan få svar via e-post eller sms.
Akut felanmälan
Om du upptäcker ett akut fel som behöver åtgärdas omgående, exempelvis en vattenläcka, stopp i avloppet eller en farlig trafikmiljö, kan du på vardagar 8.00-16.00 kontakta kommunens servicecenter:
Telefon: 0141-22 50 00
Utanför dessa tider kan du kontakta SOS Alarm:
Telefon: 011-14 96 40
Läs mer:
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- E-postadress
- Telefonnummer
- Mobilnummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- En arbetsuppgift i samband med myndighetsutövning ska kunna utföras
Lagringstid
- Enligt arkivlagstiftning
Läs mer om behandling av personuppgifter under Personuppgifter i menyn ovan.
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringOm du har synpunkter på hanteringen av personuppgifter i e-tjänsten kan du kontakta Integritetsskyddsmyndigheten, som är tillsynsmyndighet. Besök Integritetsskyddsmyndighetens hemsida för mer information om hur du lämnar klagomål. Du kan också höra av dig till Motala kommuns dataskyddsombud på dso.motalakommun@insatt.com.
Dina rättigheter – Intergritetsskyddsmyndigheten
Personuppgiftsansvarig
Kommunstyrelsen
KS_KF@motala.se
Servicecenter
motala.kommun@motala.se
0141- 22 50 00