Störning i inomhusmiljö - anmälan
Den här tjänsten kräver inloggningOm du har problem med din boendemiljö ska du alltid först kontakta fastighetsägaren. Tar inte fastighetsägaren ditt klagomål på allvar kan du lämna in ett klagomål till miljö- och hälsoskyddsenheten.
Klagomål på boendemiljö - Motala kommun
Krav på bank-ID
För att använda e-tjänsten loggar du in med bank-ID. Läs mer om hur du skaffar e-legitimation på Skatteverkets hemsida: Om e-legitimation – Skatteverket
Om du vill skicka in en anonym anmälan eller utan e-legitimation kontaktar du Servicecenter för att få hjälp med en blankett.
E-post: motala.kommun@motala.se
Telefon: 0141-22 50 00
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- E-postadress
- Mobilnummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- En arbetsuppgift i samband med myndighetsutövning ska kunna utföras
Lagringstid
- Enligt arkivlagstiftning
Övriga upplysningar
Som registrerade har du rätt till följande rättigheter enligt dataskyddsförordningen (GDPR).
- Rätt till information (registerutdrag)
- Rätt till rättelse
- Rätt till radering
- Rätt till begränsning av behandling
- Rätt att göra invändningar
- Rätt till dataportabilitet.
Du kan läsa mer på kommunens webbplats eller hos Integritetsskyddsmyndigheten.
Personuppgifter (GDPR) - Motala kommun
Dina rättigheter - Integritetsskyddsmyndigheten
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringOm du har synpunkter på hanteringen av personuppgifter i e-tjänsten kan du kontakta Integritetsskyddsmyndigheten, som är tillsynsmyndighet. Besök Integritetsskyddsmyndighetens hemsida för mer information om hur du lämnar klagomål. Du kan också höra av dig till Motala kommuns dataskyddsombud på dso.motalakommun@insatt.com.
Personuppgiftsansvarig
Samhällsbyggnadsnämnden
sbn-ciceron@motala.se
Servicecenter
motala.kommun@motala.se
0141-22 50 00
Du kommer att gå igenom följande steg:
- Kontaktuppgifter
- Ansvarig för störning
- Typ av störning
- Övrigt
- Förhandsgranska
- Skicka in