Bestrida faktura
Om du har fått en faktura från Motala kommun som du anser är felaktig kan du bestrida den. Här kan du ladda hem en blankett som du fyller i och skickar in till kommunen.
På blanketten ska det framgå:
- vilket beslut som överklagas
- vad du vill ha ändrat
- skälen för ändring.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- E-postadress
- Personnummer
- Telefonnummer
- Kundnummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- Den personuppgiftsansvarige ska kunna fullgöra en rättslig skyldighet
Lagringstid
- För evigt
Läs mer om behandling av personuppgifter under Personuppgifter i menyn ovan.
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringOm du har synpunkter på hanteringen av personuppgifter i e-tjänsten kan du kontakta Integritetsskyddsmyndigheten, som är tillsynsmyndighet. Besök Integritetsskyddsmyndighetens hemsida för mer information om hur du lämnar klagomål. Du kan också höra av dig till Motala kommuns dataskyddsombud på dso.motalakommun@insatt.com.
Dina rättigheter - Integritetsskyddsmyndigheten
Personuppgiftsansvarig
Kommunstyrelsen
KS_KF@motala.se
Servicecenter
motala.kommun@motala.se
0141-22 50 00