Ekonomisk ersättning vid personlig assistents sjukdom - begäran

Den här tjänsten kräver inloggning
LÄS MER

Här lämnar du som företrädare för ett assistansbolag uppgifter för utbetalning av ekonomisk ersättning om en medarbetare som är personlig assistent varit sjuk och ni har behövt ta in en vikarie under sjukfrånvaron. Efter din ansökan kontrolleras den och du får ett beslut om kostnaden är godkänd eller ej. Först efter att ni mottagit beslutet om att kostnaden är godkänd kan ni skicka in fakturan till kommunen som e-faktura. 

Ansökan ska göras för varje tillfälle den ordinarie personlige assistenten är sjuk och så snart inpå som möjligt. 

När begäran är inskickad via e-tjänsten får du ett ärendenummer som du ska spara. Ärendenumret ska du sen ange på faktura tillsammans med brukarens ärende- ID. Du kan ange flera ärendenummer på fakturan om du har gjort mer än en begäran i e-tjänsten. 

Du kommer att gå igenom följande steg:

Föregående Nästa