Installation av värmepump för entreprenör - anmälan

Den här tjänsten kräver inloggning

Här ska du som entreprenör anmäla installation av värmepump för fastighetsägarens räkning.

Att du gör en anmälan är ett krav enligt 17 § i förordning (1998:899) om miljöfarlig verksamhet och hälsoskydd.

Om du anmäler installation av värmepump på en fastighet du själv äger eller använder, ska du istället använda den här e-tjänsten:

Installation av värmepump för privatperson - anmälan - Motala kommun

När anmälan är färdigfylld och du klickar på "Skicka in" så kommer ärendet skickas vidare för godkännande och signering till den person som du anger som sökande under steget "Kontaktuppgifter".

 

Läs mer: 

 

Värmepump - Motala kommun

Följande behövs för e-tjänsten

  • E-legitimation

Du kommer att gå igenom följande steg:

Föregående Nästa