Installation av värmepump för privatperson - anmälan

Den här tjänsten kräver inloggning

Här ska du som privatperson anmäla installation av värmepump. 

Att du gör en anmälan är ett krav enligt 17 § i förordning (1998:899) om miljöfarlig verksamhet och hälsoskydd.

Om du är entreprenör och anmäler installation av värmepump för fastighetsägarens räkning ska du istället använda den här e-tjänsten:

Installation av värmepump för entreprenör - anmälan - Motala kommun

Läs mer: 

Värmepump - Motala kommun

Följande behövs för e-tjänsten

  • E-legitimation

Du kommer att gå igenom följande steg:

Föregående Nästa